W dniu 26 marca 2018 r. Wójt Gminy Suwałki podpisał umowę o dofinansowanie projektu pn. ,,Rewitalizacja obszaru Gminy Suwałki poprzez zagospodarowanie przestrzeni publicznej w miejscowości Mała Huta i Okuniowiec” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, os Priorytetowa VIII. Infrastruktura dla usług użyteczności publicznej, działanie 8.6 Inwestycje na rzecz rozwoju lokalnego.
Celem projektu jest: poprawa jakości życia mieszkańców LSR i infrastruktury okołoturystycznej, poprzez wielofunkcyjne zagospodarowanie terenu plaży nad jez. Koleśne w msc. Mała Huta i nad jez. Okuniowiec w msc. Okuniowiec.
Całkowita wartość projektu: 505 935,31 zł
Wartość dofinansowania: 379 400,00 zł ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Planowany rezultat:
W ramach realizacji operacji zostanie zagospodarowany::
1) teren plaży nad jez. Koleśne w Małej Hucie poprzez:
a) wykonanie pomostu pływającego w kształcie litery ,,L”;
b) montaż altany drewnianej z grillem, ławostołem i koszem na śmieci;
c) wykonanie boiska do gry w siatkówkę plażową;
d) utworzenie mini placu zabaw dla zabaw;
e) wykonanie slipu;
f) montaż elementów małej architektury tj. przebieralnia, pojemnik na odpady, kosze na śmieci;
g) montaż tablicy informacyjnej z opisem walorów przyrodniczych, historycznych i kulturowych wsi;
h) montaż tablicy z regulaminem korzystania z infrastruktury.
Ponadto zaplanowano utworzenie ścieżki pieszo-rowerowej wraz z ławkami i stojakami rowerowymi oraz oświetlenie terenu.
2) teren plaży nad jez. Okuniowiec w Okuniowcu poprzez:
a) pomostu pływającego w kształcie litery ,,I”;
b) wykonanie montaż altany drewnianej z grillem, ławostołem i koszem na śmieci;
c) utworzenie mini placu zabaw dla zabaw;
d) montaż elementów małej architektury tj. pojemnik na odpady, kosze na śmieci, stojaki na rowery;
e) montaż tablicy informacyjnej z opisem walorów przyrodniczych, historycznych i kulturowych wsi;
f) montaż tablicy z regulaminem korzystania z infrastruktury.
Planowany okres realizacji operacji: do 31.10.2018 r.
Po realizacji projektu planuje się zatrudnienie 2 pracowników na okres 3 miesięcy w skali roku (VI-VIII) w latach 2019-2023, którzy będą odpowiedzialni za utrzymanie czystości na terenie zagospodarowanych plaż.
Osoba do kontaktu: Dariusz Saweliew – Kierownik referatu ds. Polityki Społeczno-Gospodarczej, pok. nr 116 (ul. Świerkowa 45, 16-400 Suwałki), tel. 87 565 93 43.